1. pôstna nedeľa [rok B]

P1150098Ježiš prichádza do Galiley s posolstvom: „Kajajte sa a verte evanjeliu.“ Toto posolstvo sa týka aj ekonomiky. Máme pred sebou náročné obdobie, kedy potrebujeme aj v našej krajine byť dostatočne prezieraví, aby sme zvládli náročné výzvy. Potrebujeme na trhu otvoriť priestor pre podnikateľské a zdravé konkurenčné prostredie, kde bude v popredí dodržiavanie dohôd, lojalita a služba. To všetko nejde bez eticko-morálnych princípov, ktoré nám pomáhajú riešiť náročné otázky. Tri piliere, ktorých dôležitosť sa sústredí nielen na samotného človeka, ale predovšetkým na ľudí, s ktorými spolupracuje. Každý človek prirodzene túži milovať a byť milovaný nielen vo svojom osobnom živote, ale aj v práci medzi kolegami, medzi spolupracovníkmi, podriadenými a partnermi. Táto skutočnosť „pramení z našej najhlbšej túžby: nielen milovať a byť milovaný, ale byť láskou. Táto láska je ukrytá na dne nášho srdca. Je, samozrejme, potrebný Duch Svätý, aby prameň lásky uviedol do pohybu a pretvoril tak naše telo aj dušu.“ (Grün, A. – Důvěřuj sobě. Jak s odvahou překonávat krize.) V tomto období pôstu, môžeme sa viac zamyslieť nad našou prácou z hľadiska služby v troch rovinách. Prvá rovina je služba sebe a svojej rodine prostredníctvom odmeny za vykonanú prácu, ktorá nie je iba vyjadrená v peniazoch, ale aj v nadobudnutých skúsenostiach, zručnostiach, zvyšovaní odbornosti atď. Druhá rovina je služba klientom, zákazníkom, pre ktorých túto službu vykonávame. Sú spokojní s našou  prácou? Majú záujem o ďalšiu spoluprácu? Vykonávame pre nich túto prácu kvalitne a s radosťou? Treťou rovinou je služba spoločnosti, ktorá predstavuje dopad na širokú verejnosť. Tu možno zahrnúť našich dodávateľov, spolupracovníkov, zamestnancov, podporovateľov a podobne. Pomáhame našou prácou rastu spoločnosti a rozvoju človeka? Podporujeme talentovaných ľudí? Povzbudzujeme ľudí, aby sa nebáli prichádzať na trh s novými nápadmi? Dodržiavame morálno-etické princípy? „Pokiaľ sme schopní sa postarať o zákazníkov a vytvoriť motivačné pracovné prostredie pre svojich zamestnancov, zisk a finančná sila sú odmenou našej práce. Úspech sú totižto zároveň výsledky a vzťahy. Je to dokázané.“ Začnime toto pôstne obdobie hľadať možnosti, ako slúžiť s radosťou. Veď dôležité je pozitívne myslenie, ktoré búra predsudky založené na tom, že v našej spoločnosti sa nič dobrého nedá robiť. Všetko sa dá, potrebujeme iba otvorené srdce, ktoré sa sústredí na budovanie a rast.

© Jaroslava Kmecová, 21. 02. 2015

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.